دوره جديد مطالعه کارآمد در فرهنگسرای قرآن برگزار می گردد

اين کارگاه که به همت معاونت برنامه ريزی فرهنگسرای قرآن برگزار می گردد و يک دوره موفق را پيش رو گذاشته است به دنبال برگزاری با موضوعات جديد می باشد.

اين کارگاه در روز يکشنبه از ساعت 15:30 در فرهنگسرای قرآن برگزار خواهد شد که تدريس در آن بر عهده سرکار خانم عباس نژاد می باشد.

علاقمندان می توانند به طور رايگان از اين کارگاه بهره مند شوند.

جلسه چهارم اميددرمانی با حضور استاد حسين اقبالی نسب برگزار می شود

جلسه چهارم کارگاه اميددرمانی روز چهارشنبه از ساعت 15:30 در فرهنگسرای قرآن برگزار خواهد گرديد. علاقمندان می توانند جهت شرکت در اين کارگاه بصورت رايگان مورخ 16 بهمن ماه به سالن هدی فرهنگسرای قرآن مراجعه نمايند.

وفات حضرت رسول اکرم اسلام بر تمامی مسلمانان تسليت باد

نمایشگاه صنایع دستی آئینه کاری آیات قرآن کریم

نگارخانه هدی این فرهنگ سرا اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی آئینه کاری آیات قرآن کریم نموده است .
این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن 20 تابلوی 50*70 از آثار زیبای آئینه کاری حاصل دست هنرمند عزیز کشورمان استاد اسدالله زاهدی ، جلوه های زیبای هنرهای اسلامی ایرانی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.
شایان ذکر است استاد زاهدی خود شاگرد اساتید بزرگ این رشته حاج اصغر شعرباف و سیاوش طرزی بوده است .این استاد گرانقدر با بیش از 25 سال سابقه هنری در خلق بسیاری از آثار خود از آیات و سور مختلف قرآن کریم مدد جسته است . 
این نمایشگاه دیدنی تا 11 دی ماه 92 همه روزه از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه هدی فرهنگ سرای قرآن به نشانی : خ قزوین ، نرسیده به میدان شمشیری ، نبش خ شهید کاظمی میزبان علاقمندان ارجمند خواهد بود.

نه عنوان محصول جديد کارگاهی از سوی فرهنگسرای قرآن منتشر شد

به همت فرهنگسرای قرآن فايل های صوتی نه کارگاه از کارگاه های مهارت های زندگی منتشر شد. علاقمندان برای تهيه اين محصولات می توانند به فرهنگسرای قرآن مراجعه نمايند.

تحول بنيادينهشدارهای زندگیحضور در آرامش
افسردگیمهارت های فضيلت سازهوش اخلاقی
در جستجوی خويشتنراز تمرکزازدواج حساب شده


عيد قربان بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد

عيد قربان بر تمامی مسلمانان جهان مبارک باد

کارگاه راز تمرکز برگزار می شود

کارگاه راز تمرکز در فرهنگسرای قرآن و با سخنرانی استاد حسين اقبالی نسب برگزار می شود. قرار است اين کارگاه در ساعت 16 روز دوشنبه 22 مهر ماه برگزار گردد و شرکت برای عموم علاقمندان رايگان می باشد. 

شايان ذکر است که پيش از اين کارگاه در ساعت 15، جلسه "مطالعه کارآمد" برگزار خواهد شد.

آخرين جلسه کارگاه هوش اخلاقی در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود

آخرين جلسه کارگاه هوش اخلاقی، روز دوشنبه مورخ 8 مهر ماه 92 در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود. تاکنون 5 جلسه از اين نشست برگزار گرديده و قرار است ششمين جلسه اين کارگاه از ساعت 16 برگزار گردد. همچنين قرار است قبل از اين جلسه از ساعت 15 کارگاه مطالعه کارآمد برگزار گردد، که شرکت در اين کارگاه نيز برای علاقمندان رايگان می باشد. اين کارگاه برای جوانان و نوجوانان بويژه محصلينی که کنکور در پيش روی دارند، توصيه می گردد. 

نمايشگاه مجسمه شمع در نگارخانه هدی برگزار می شود

به مناسبت هفته دفاع مقدس نمايشگاه مجسمه شمع از آثار يوسف عابدی در نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن در حال برگزاری می باشد.

اين نمايشگاه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار گرديده است شامل مجمسه هايی از برخی افراد سرشناس و تأثيرگذار در هشت سال دفاع مقدس می باشد.

علاقمندان برای بازديد از اين نمايشگاه می توانند به فرهنگسرای قرآن مراجعه نمايند

ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا بر شما مبارک باد

ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا بر شما مبارک باد

کارگاه طراحی صفحات وب برگزار می شود

به همت فرهنگسرای قرآن کارگاه طراحی صفحات وب در اين فرهنگسرا برگزار می شود. قرار است در اين کارگاه کابران با کليه مراحل راه اندازی يک وب سايت از ثبت دامنه و هاست تا راه اندازی و اجرا آشنا شوند.

شايان که ياسر استادحسين سخنرانی در اين کارگاه را بر عهده دارد و قرار است اين کارگاه در روز سه شنبه مورخ 5 شهريور ماه 92 ساعت 16 الی 18 در فرهنگسرای قرآن برگزار گردد.

چهارمين جلسه نشست هوش اخلاقی برگزار می شود

دوشنبه مورخ 4 شهريور ماه 92 چهارمين جلسه از کارگاه هوش اخلاقی برگزار خواهد شد. اين جلسات که استاد حسين اقبالی نسب سخنران آن بوده است در قالب سه جلسه در روزهای دوشنبه ماه مبارک رمضان برگزار گرديده است و حال چهارمين جلسه آن برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای شرکت در اين نشست روز دوشنبه ساعت 17 به فرهنگسرای قرآن مراجعه نمايند.

قلم ستایش در فرهنگ سرای قرآن

نمایشگاه زیبای تذهیب با عنوان « قلم ستایش » از 27 مردادماه در نگارخانه هدی فرهنگ سرای قرآن میزبان علاقمندان ارجمند است .

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای قرآن نگارخانه هدی این مرکز نمایشگاه زیبای آثار تذهیب هنرمند جوان زهرا اسدی را از 27 مردادماه تا 12 شهریور 92 ترتیب داده است .
این نمایشگاه با به تصویر کشیدن 40 تابلوی تذهیب همه روزه از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه هدی فرهنگ سرای قرآن میزبان علاقمندان عزیز خواهد بود.

کارگاه بازی های رايانه ای کوچک برگزار می شود

با همکاری فرهنگسرای قرآن کارگاه بازی های رايانه ای کوچک در اين فرهنگسرا برگزار می شود.

کارگاه 2 روزه بازی سازی با عنوان کارگاه "ساخت بازی های کوچک رايانه ای" در روزهای سه شنبه 29 و چهارشنبه 30 مرداد، ساعت 16 در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود. 

در روز اول اين کارگاه به ايده های بازی، آشنايی با سبک ها، مخاطب بازی، محيط سازی و شی سازی و نرم افزارهای مربوطه پرداخته خواهد شد و در روز دوم کاربران با چند موتور بازی آشنا شده و در يکی از آنها به ساخت يک بازی کوچک رايانه ای خواهند پرداخت.

شايان ذکر است که شرکت در اين کارگاه برای گروه های نوجوان و جوان توصيه شده و به طور رايگان برگزار می شود. 

جلسه هوش اخلاقی امروز در فرهنگسرای قرآن برگزار نخواهد شد

بنا بر اعلام روابط عمومی فرهنگسرای قرآن جلسه امروز مورخ 7 مرداد ماه 92 کارگاه هوش اخلاقی به دليل نقص در سيستم سرمايشی سالن هدی برگزار نخواهد شد.

هوش اخلاقی در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود

4 جلسه کارگاهی با عنوان "هوش اخلاقی" با سخنرانی استاد حسين اقبالی نسب در فرهنگسرای قرآن برگزار خواهد شد. به گزارش واحد برنامه ريزی فرهنگسرای قرآن اين 4 جلسه در ماه مبارک رمضان و روزهای دوشنبه ساعت 17 برگزار می شود و مخاطبان می توانند به رايگان از اين کلاس ها بهره مند شود.

از غرفه فرهنگسرای قرآن در نمايشگاه قرآن بازديد نماييد

همزمان با برگزاری نمايشگاه قرآن در مصلای بزرگ امام خمينی (ره)، غرفه فرهنگسرای قرآن نيز در اين نمايشگاه راه اندازی گرديد.

علاقمندان برای دريافت محصولات جديد اين فرهنگسرا و همچنين تهيه محصولات صوتی و تصويری می توانند به سالن نهادها و سازمان ها در اين نمايشگاه مراجعه نمايند.

کارگاه در جستجوی خويشتن در فرهنگسرای قرآن

کارگاه در جستجوی خويشتن روز يکشنبه مورخ 16تير ماه 92 در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود.

ساعت 17 در اين کارگاه استاد حسين اقبالی نسب به سخنرانی خواهند پرداخت و پيش از ايشان در ساعت 15:30 سرکار خانم حيدری کلاس بهداشت عمومی بانوان را برگزار خواهند نمود.

علاقمندان به شرکت در اين نشست ها می توانند به فرهنگسرای قرآن واقع در تهران خيابان قزوين نرسيده به ميدان شمشيری نبش خيابان شهيد کاظمی فرهنگسرای قرآن مراجعه نمايند.

دومین نشست مهارتهای زندگی با موضوع «حضور در آرامش» با حضور استاد حسین اقبالی نسب روز دوشنبه 27 خردادماه از ساعت17و کارگاه بهداشت عمومی بانوان ساعت 15/30 در سالن هدی فرهنگ سرای قرآن برگزار می شود.

علاقمندان می توانند بطور رايگان از اين کارگاه بهره مند شوند

برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی استاد یامی و هنرجویان

نمایشگاه گروهی نقاشی استاد یامی و هنرجویان در نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن افتتاح شد. در اين نمايشگاه تعداد 40 اثر از آثار اين هنرمندان با سبک رئال و طبيعت بی جان و تکنيک رنگ روغن و مداد رنگی جهت بازديد به نمايش در آمده است. 


علاقه مندان میتوانند برای بازديد از اين نمايشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 تا تاريخ 30 خرداد ماه 1392 دیدن نمايند.


حضور در آرامش در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود

از سلسله نشست های مهارت های زندگی روز دوشنبه مورخ 20 خرداد 92 کارگاهی با عنوان حضور در آرامش با سخنرانی استاد حسين اقبالی نسبت در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود.

اين کارگاه قرار است در ساعت 17 در سالن هدی آغاز گردد و حضور برای کليه علاقمندان به اين مباحث رايگان می باشد .

شايان ذکر است که پيش از اين نشست نيز کارگاه بهداشت عمومی بانوان با سخنرانی سرکار خانم حيدری در ساعت  15:30 در سالن 204 برگزار می شود.

نمايشگاه شيشه و آبگينه در فرهنگسرای قرآن

نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن نمايشگاه شيشه و آبگينه از آثار هنرمند و استاد اين رشته آقای مرتضی وفايی نموده است.

اين هنرمند که بيش از 30 سال در اين رشته فعاليت دارد بخش اعظمی از آثار صنايع دستی خود را در اين نمايشگاه برای علاقمندان به نمايش گذاشته است و روز افتتاحيه با استقبال بسيار خوبی همراه بوده است.

علاقمندان برای بازديد از اين نمايشگاه می توانند تا 31 ارديبهشت ماه همه روزه به غير از ايام تعطيل از ساعت 9 صبح الی 17 به نگارخانه فرهنگسرای قرآن واقع در خيابان قزوين، نرسيده به سه راه آذری، فرهنگسرای قرآن طبقه دوم، نگارخانه هدی مراجعه نمايند.

آزمون مربیان قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود

فرهنگ سرای قرآن اول اردیبهشت ماه 1392 میزبان مدرسان و مربیان قرآن سازمان است .  به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای قرآن آزمون مربیان قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همت مرکز آموزش سازمان و با مشارکت فرهنگ سرای قرآن اول اردیبهشت ماه در این مرکز برگزار می شود.

 پیرو برگزاری آزمون مربیان حفظ خردسال در آذرماه سال گذشته ، این آزمونها ویژه بزرگسالان و در دو بخش قرائت و روش تدریس  برای دوره های روخوانی ، روانخوانی ، تجوید ، مفاهیم و حفظ برگزار خواهد شد.

این آزمون روز یک شنبه اول اردیبهشت ماه 1392 از ساعت 8 تا 19 با حضور 45 نفر از مربیان قرآن سازمان و با حضور داوران مجرب قرآنی در فرهنگ سرای قرآن برگزار خواهد شد.


 شایان ذکر است آزمون کتبی نیز 9 اردیبهشت ماه در سالن هدی این فرهنگ سرا برگزار می شود.

کارگاه تحول بنیادین در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود

اولین نشست مهارتهای زندگی با موضوع «تحول بنیادین» با حضور استاد حسین اقبالی نسب روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه از ساعت 16/30 در سالن هدی فرهنگ سرای قرآن برگزار می شود.

علاقمندان می توانند بطور رايگان از اين کارگاه بهره مند شوند

کتابخانه و نگارخانه هدی در ايام عيد نوروز پذيرای مهمانان خواهند بود

بنا به تمهيدات انجام شده در ايام نوروز کتابخانه و نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن از ساعت 9 الی 14 باز می باشند و مخاطبان می توانند از اين فضاها استفاده نمايند.

کارکنان فرهنگسرای قرآن سال خوبی را برای شما آرزو می نمايند

پانزدهمين جلسه تفسیر قرآن کریم توسط استاد دکتر میرباقری برگزار می شود

جلسه تفسیر قرآن « انسان ،از آغاز تا فرجام » با حضور استاد دکتر میرباقری روز چهارشنبه 23 اسفندماه از ساعت 16 به صورت رایگان برای علاقمندان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومي فرهنگ سراي قرآن  اين فرهنگ سرا اقدام به برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم با عنوان « انسان ، از آغاز تا فرجام » کرده است.

     اين جلسات با حضور استاد دکتر سید محسن میرباقری و با بررسی موضوع معاد در آیات قرآن از سال 1390 برگزار شده که تا کنون چهارده جلسه آن پیرامون زندگی انسان از آغاز خلقت تا فرجام مورد بحث و تفسیر قرار گرفته است.

 جلسه چهاردهم این تفسیر ، هفته پيش روز چهارشنبه 16 اسفندماه 91در سالن هدی فرهنگ سرای قرآن برگزار گرديد که مورد استقبال جمع کثيری از مخاطبان (250 نفر) واقع شد.

قابل ذكر است اين نشست ها براي عموم همشهريان به صورت رايگان برگزار مي شود. علاقمندان براي شركت در اين جلسه ميتوانند به فرهنگ سراي قرآن به نشاني خيابان قزوين نرسيده به ميدان شمشيري نبش خيابان شهيد كاظمي مراجعه كنند.

شایان ذکر است که شرح سیزده جلسه تفسیر استاد میرباقری به صورت لوح فشرده تصویری آماده شده است و  در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

برپايی نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآن با عنوان « بوی مهر »

نمایشگاه گروهی خوشنویسی آیات قرآن از اول اسفندماه 90 در نگارخانه هدی فرهنگ سرای قرآن برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای قرآن ، نگارخانه هدی این فرهنگ سرا اقدام به برگزاری نمایشگاهی از تابلوهای نفیس و زیبای خوشنویسی آیات قرآن با عنوان « بوی مهر » کرده است .

    این نمایشگاه شامل چهل تابلو از آیات مختلف قرآن کریم است که هنرمندان جوان مهرناز قربان پور، لیلا وزیری ،مجید جدیدی ، امیر حق گشا و علیرضا فلاح پیشه آنها را به رشته تحریر درآورده و با تذهیبی بسیار زیبا آراسته اند.

 عموم علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه دیدنی می توانند تا از اول تا 15 اسفند ماه 91 همه روزه از ساعت 8 تا 16 به فرهنگ سرای قرآن به نشانی : خ قزوین ، نرسیده به میدان شمشیری ، نبش خ شهید کاظمی مراجعه نمایند .

 

کارگاه آشنايی با سواد بصری برگزار شد

کارگاه آشنايی با سواد بصری (مقدمه ای بر گرافيک رايانه ای) 30 بهمن ماه 1391 در فرهنگسرای قرآن برگزار گرديد. سخنران اين کارگاه مهندس ياسر استادحسين، طراح و کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که به موضوعاتی مثل تکنيک های چينش اجسام در تصاوير، ترکيب بندی ها، نقش رنگها در اثر گذاری در يک تصوير، روح بخشی به تبليغات، دکور سازی و نحوه چينش عناصر در کادر، عکسبرداری و المان های يک تصوير مطلوب، و ... پرداختند.

به منظور دانلود فايل اسلايد ارائه شده در اين کارگاه بر روی لينک زير کليک نماييد. 

برای دانلود اسلاید جلسه کارگاه اینجا را کلیک نمایید

کارگاه آشنايی با سواد بصری در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود

کارگاه آشنايی با سواد بصری فردا (دوشنبه- 30 بهمن 1391) در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود.

از جمله اهداف برگزاری اين کارگاه، درک بهتر و عمق دادن به ارتباطات بصری، آشنايی با ترکيب بندی رنگ ها، چينش عناصر در تصوير، آشنايی با تعادل و تقارن در تصاوير، بررسی رنگ ها و آشنايی با آنها، آشنايی با 7 تضاد رنگی، و نحوه بکارگيری فرم و قالب در تصاوير می باشد.

شرکت در اين کارگاه به افرادی که تمايل به کارهای گرافيکی، طراحی دکور، درک نقاشی های و تصاوير، و عکاسان مبتدی، توصيه می گردد.

شايان ذکر است تدريس اين کارگاه به عهده ياسر استادحسين می باشد و شرکت برای عموم علاقمندان رايگان می باشد.

علاقمندان می توانند جهت شرکت در اين کارگاه از ساعت 16 الی 18 روز دوشنبه در سالن هدی فرهنگسرای قرآن به نشانی تهران، خيابان قزوين، نرسيده به ميدان شمشيری، نبش خيابان شهيد کاظمی، فرهنگسرای قرآن مراجعه نمايند.